איך ואיפה הכי מומלץ לפרסם בזמן מלחמה? ולמה דווקא עכשיו?

מדינת ישראל במלחמה. אין לדעת מתי כל זה ייגמר, מה שכן דבר אחד בטוח - אנחנו ננצח! אז מה קורה כרגע בעולם הפרסום? האם נכון לעצור קמפיינים? מי אחראי להניע את הכלכלה בישראל? ולמה אולי דווקא כן כדאי להמשיך לפרסם? כל הפרטים מחכים לכם בפנים >>
קמפיינים בזמן מלחמה

תקופה לא פשוטה עוברת על כולנו. והלב? הלב עדיין מדמם מאותה שבת השחורה בה התעוררנו כל עם ישראל ב6:20 לקולות האזעקה בזמן שאחינו בעוטף ישראל נלחמו ושפכו את דמם על קדושת הארץ.

 

אנחנו במלחמה. מלחמת קיום אפילו אפשר להגיד. ובמלחמה כמו במלחמה אי אפשר לדעת כמה זמן זה יימשך. ימים? שבועות? חודשים? שנים? כאילו לא מספיק כל הכאב שהלב כבר לא יכול להכיל. אז עכשיו גם לך תנהל את האתגרים בעסק בתקופה כזאת שצריך לחזור ולתפקד… מתישהו.

 

עם כל הכאב והצער העמוק שאנו חולקים עם הפצועים, הנופלים, החטופים הנעדרים ומשפחותיהם. אנחנו בתור בעלי עסקים כאן בישראל צריכים לזכור שלפני שאנחנו אלה שאחראיים למשכורת של עצמנו, אנחנו גם אלה שמחזיקים ומניעים כאן את הכלכלה בארץ.

 

מה שבטוח, עם ישראל חי – ואנחנו ננצח! 🇮🇱💪

 

חשבתי המון איך אני יכול לתרום מעצמי בתקופה הזאת מתוך הנסיון שצברנו בשנים האחרונות בניהול משברים בזמנים דומים והחלטתי לרכז בשבילכם כמה נקודות שיעזרו לנו להבין מה המצב כרגע בשוק הפרסום ולמה אולי דווקא כן כדאי להמשיך לפרסם?

 

איך לפרסם נכון בזמן מלחמה ולמה דווקא עכשיו?

1. עלות חשיפה זולה יותר – מבדיקה מקיפה שעשינו בכל הקמפיינים של לקוחות שלנו שסמכו עלינו והמשיכו לפרסם איתנו קמפיינים ממומנים גם בתקופה המורכבת הזו שמנו לב לירידה חדה מאוד בעלויות לחשיפה בקמפיינים! לצורך השוואה:
לפני המלחמה – עלות ממוצעת לחשיפה ל-1,000 איש בפייסבוק ואינסטגרם = 100 ש״ח בממוצע.
מאז פרוץ המלחמה – עלות ממוצעת לחשיפה ל-1,000 איש בפייסבוק ואינסטגרם = 45 ש״ח בממוצע.

תוכלו להגיע לחיסכון של עד 60% בעלויות תקציבי הפרסום שלכם!
(דרך אגב, הצלחנו גם להוזיל את עלות הליד בין 30%-40% מאז תחילת המלחמה)

 

2. אסקפיזם – בתקופה שבה ערוצי החדשות הפכו להיות ברירת המחדל בכל בית בישראל, אנחנו מנסים לברוח מהמציאות דרך הרשתות החברתיות.
אם תצליחו לשלב קריאייטיב מעניין ורלוונטי יחד עם קופי מדויק שמעורר רגש נכון בהתאם לתקופה תצליחו למשוך את תשומת הלב של הגולש, מה שיעזור לכם להמיר אפילו יותר.

 

3. שמרו על יציבות – זה לא סוד, רובנו יודעים שברגע שעוצרים קמפיינים ממומנים וחוזרים לאוויר אחרי חודש או יותר, סביר להניח שעלויות הפרסום יזנקו למעלה. למה? כי האלגוריתם עלול להיכנס למצב ׳למידה׳ מה שעלול לגרום לעלויות הפרסום שלכם – לזנק. לכן ההמלצה שלנו היא לא לעצור באופן מיידי את הקמפיין אלא דווקא להמשיך פרסום על אש נמוכה (תקציב פרסום מיניאמלי) וכמובן להתאים קריאייטיב וקופי בהתאם לתקופה.

 

4. ״תזמון זה עניין של טיימינג״ – כל משבר הוא הזדמנות. המשפט הידוע של – ״יש לי יותר מידי מתחרים״ מקבל משמעות חדשה. לדעתי רוב בעלות ובעלי העסקים בישראל פשוט עצרו קמפיינים ממומנים. לא ממקום של חשיבה עסקית אלא מתוך אינסטינקט (וגם זה בסדר ומובן לחלוטין). זאת יכולה להיות בשבילכם דרך לבלוט בתחום שלכם שלכם עם הצעת ערך, קריאייטיב וקופי מדוייקים בהתאם לתקופה.

 

5. צביעת קהלים – פרסום ממומן יכול להביא לידים לעסק זה נכון. יחד עם זאת חשוב לזכור שמטרת הפרסום הממומן היא לא רק לידים ועסקאות אלא גם איסוף דאטא וצביעת קהלים רלוונטים. לכן אם אתם לא רואים כרגע כניסה של לידים ועסקאות בעקבות הפרסום, זה לגיטימי וזה לא אומר שצריך לעצור את הקמפיין. במקום זה תנסו להוריד תקציבי פרסום למינימום (20 – 50 ש״ח לכל קמפיין תלוי תלום כמובן) במטרה להמשיך לצבוע קהלים רלוונטים כדי שתוכלו לטרגט אותם שוב בפלטפורמות נוספות בזמן אחר ולהוזיל לכם את עלות הליד העתידית בסוף התקופה. (כמובן לא לשכוח להתאים מסרים שיווקיים בהתאם למצב הרגיש)

 

6. איפה נכון יותר לפרסם בזמן מלחמה?

ההמלצה שלנו היא כזאת – נסו לפרסם יותר בפלטפורמות ״Pull״ ופחות ב- ״Push״

למען הסר ספק, בואו נעשה רגע סדר:

פלטפורמות pull – גוגל, bing, טאבולה ואאטובריין.
פלטפורמות push – פייסבוק, אינסגטרם, X (טוויטר לשעבר) , טיקטוק, לינקדאין ועוד…

פלטפורמות pull מתאימות יותר לפרסום בתקופה הנוכחית ביחס לפלטפורמות push מהסיבה שאנחנו רוצים כמה שפחות ״לדחוף״ לגולש בכח מסרים שיווקים. ההמלצה שלנו היא להפעיל שיקול דעת ולחשוב אפילו לשים את מרבית תקציבי השיווק שלכם דווקא על פלטפורמות pull ולא push עד שהמצב קצת יתאזן (כמובן בהתאם לתחום השירות)

״למה״, אתם שואלים?

מהסיבה שהמטרה של פלטפורמות ״Push״ היא לעורר צורך מסויים (מה שלא פשוט לעשות בזמן מלחמה שהכל צריך להיות מאוד רגיש) לעומת זאת היתרון של פרסום בפלטפורמות ״Pull״ כמו גוגל הוא שאתם מקבלים חשיפה למודעה שלכם רק ברגע שמישהו חיפש ביטויים שלרוונטיים לתחום העיסוק שלך. כל עוד מישהו חיפש ביטויים כאלה בגוגל סימן שהוא צריך את השירות שלך והתפקיד שלך הוא כמובן – להיות שם עם המסר הנכון.

 

לסיום,

אם גם לכם מאתגר לשווק את העסק בתקופה הזאת ואתם מרגישים שאתם זקוקים להתייעצות ואפילו סתם ככה לאוזן קשבת על ההתנהלות עם העסק בתקופה הזאת, אני מזמין אתכם להשאיר לנו פרטים בטופס כאן למטה ולקבוע יחד איתי שיחת ייעוץ והכוונה אחד על אחד ללא עלות וללא התחייבות.

 

״עם הנצח לא מפחד מדרך ארוכה״ 🇮🇱

להצטרפות לקבוצת הוואטסאפ

"עדכוני שיווק סודיים 🤫📣"

עוד מאמרים בנושא שיווק ודיגיטל:

בלוג עדכוני שיווק ודיגיטל
מתנאל הלוי

הכירו את Imagine – מחולל תמונות מבוסס AI של מטא!

לא מעט כלי בינה מלאכותית יצאו לשוק לאחרונה, לאט לאט כל חברה שמכבדת את עצמה משיקה כלי AI חדש עם יתרונות ייחודיים על שאר המתחרים. והפעם, חברת מטא (פייסבוק לשעבר) משיקה את כלי ה-AI החדש שלה

להמשך קריאה »

רוצים לקחת את השיווק של העסק
צעד אחד קדימה?

אנחנו מזמינים אתכם ל-
 פגישת אסטרטגיה שיווקית 

בת 45 דקות בשווי 600 שקלים

100% בחינם וללא התחייבות

  * לעסקים עם תקציבי פרסום של למעלה מ-5,000 ש”ח בחודש